Bu program ile; çatışmacı durumlarını etkin bir şekilde yöneterek uzlaşmaya çevrilebilecek bir iletişim dili geliştirmeyi, proaktif davranmayı, yönetim ve iletişim becerilerini geliştirmeyi ve çatışmaların hangi yöntemler kullanarak çözümlenebileceğini aktarmayı amaçlamaktadır.
Eğitim İçeriği
- Çatışma Nedir?
- Kişiler Arası Çatışmanın Mükemmele Ulaşmadaki Rolü
- Çatışmayı Oluşturan Faktörler
- Çatışma Korkusunu Aşmanın Yolları
- Ekiplerin Çatışma Problemlerini Aşma Yöntemleri (Grup Uygulama)
- Davranış Şekilleri / Farklı Kişilikler İçin İletişim
- Çatışma Yaklaşımı Anket Çalışması
- İşyerinde Çatışma Türleri
- Çatışma Yönetimi Stratejileri
- İletişim Kurmadaki Potansiyel Güçlükler
- İletişim ve Kişilik Tarzlarımız (Bireysel Egzersiz Ve Uygulamalar)
- Kişilerarası Çatışmanın Nedenleri
- Kişilik Yapılarındaki Farklılıklar
- Algılama ve Anlam Verme
- Rol Uyumsuzluğu / Çatışma Ve Stres
- Katılım Düzeyi Yüksek Bilgi Paylaşımı
- Kişiler Arası Anlaşmazlıklar
- Gruplar, Bölümler Arası Anlaşmazlıklar
- Olumlu - Olumsuz Anlaşmazlıklar
- Olumluluk ve Fizyolojisi / Düşünme Düzeyleri
- Çatışma Yönetimi Yaklaşımları
- Farklı Çatışma Durumlarını Çözümlemek İçin Vaka Analizleri
- Anket Uygulamasının Bireysel Geri Bildirim
- Çatışmayı Çözmek Üzerinde Fikir Birliğinin Sağlanması (Moderatör Kontrollü Çalışma)
- Çatışma Çözüm Yaklaşımları (Anket Uygulaması)(Grup Çalışması)
- Uzlaşım (Grup Çalışması)
Katılımcı Profili
- Tüm çalışanlar
Eğitim Süresi: 2 Gün