Gülşah ERCAN, 1977 yılında Eskişehir’de doğdu, 1999 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Makine
Mühendisliği Fakültesi’nden bölüm 3.’sü olarak mezun oldu. 1999-2002 yılları arasında TANSAŞ’ ta bölge
müdürü olarak çalıştı. 2002 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Enerji Termodinamik Ana Bilim Dalı’nda
yüksek lisansını tamamladı. 2003 yılında Ford Otosan’ da Kalite Mühendisi olarak çalışmaya başladı
İŞ DENEYİMİ:
TANSAŞ (1999-2002)
– Eskişehir Merkez Mağazası Mağaza Müdür Yardımcısı, Mağaza Müdürü,
Eskişehir-Afyon- Kütahya Bölge Müdürü
Önemli başarılar;
o Depo ve mağaza layout optimizasyonlarının yapılması. Stok miktarlarının %70 azaltılması. Günlük
sevkiyatların başlatılması.
o Eskişehir Merkez Mağazası satış performansının bir yıl içinde % 40 arttırılması
o Eskişehir Merkez Mağazası dışında Eskişehir, Kütahya ve Afyon’ da 6 adet mağazanın kurulması.
FORD OTOSAN (2003-2019)
– Ford Otosan Kalite Mühendisi (2003 -2006)
Önemli başarılar;
o İnönü Fabrikası süreç haritalarının oluşturulması, kalite dokümantasyon sisteminin devreye
alınması
o Ford kalite gerekliliklerinin devreye alma ekibinde uzman mühendis olarak görev alması ve Ford
Kalite Denetiminde en yüksek değerlendirme puanının alınması.
– Kalite Mühendisi, Servis İadesi Malzeme İnceleme Bölümü Koordinatörü, Araç/Motor & Aktarma
Organları Yasal Gereklilikler Koordinatörü (2006-2008)
Önemli başarılar;
o Servis İadesi İnceleme Merkezi inceleme ve karar sisteminin kurulması. Kalite problemli olarak
iade edilen parçaların inceleme oranının %60’ tan %100’e çıkarılması. Firma ve servis geri iade
sisteminin iyileştirilmesi. Firma ve geri iade oranlarında önceki döneme göre %60 arttırılması.
-Yalın Üretim Sistemi Fabrika Koordinatörü (2008-2012)
Önemli başarılar:
o Çalışma grubu yapısının yeniden oluşturulması, takım lideri sisteminin kurulması. 34 adet takım
liderinin eğitiminin verilmesi. Çalışma grubu yeni sistemi ile verimlilikte %30 iyileşme.
o Ford dünyasında tamamen yenilenen Yalın Üretim Sistemi gerekliliklerini 2 ay gibi kısa bir sürede
Kamyon ve Motor & Aktarma Organları fabrikasında devreye alınması. Ford fabrikaları arasında
en kısa zamanda ve eksiksiz devreye alma başarısını kazanılması.
o İş Güvenliği C sınıfı uzmanlık belgesinin alınması.
– Kalite Sistemleri ve Yalın Üretim Sistemleri Ekip Lideri (2012-2015)
Önemli başarılar;
o Motor Fabrikası Puma Montaj hattında bilgisayar sistemli hata takip ve hesaplama sisteminin (ATS
/Inspect) sisteminin kurulması. FTT takibinin %100 doğrulukla takibine başlanması. Açık hata
olması durumunda hattı durdurma sisteminin kurulması.
o ISO 9001 yeniden sertifikalandırma denetimi ilk defa “Sıfır (0)” uygunsuzluk ile tamamlandı.
– Kalite Sistemleri ve Proje Devreye Alma Kalite Ekip Lideri (2015-2018)
Önemli başarılar;
o Kamyon motor platformunun tamamen değiştiği projenin kalite gerekliliklerinin devreye alınması.
Projenin eksiksiz devreye alınması.
o Kamyon Fabrikası Ford Üretim Sistemi gerekliliklerinin devreye alınması. Ford Üretim
gerekliliklerinin %100 devreye alınması. %60’ tan %100 seviyesine ulaştırılması.
o Ford Trucks 4S (satış, servis, yedek parça, ikinci el) bayi ve servislerinde kalite ve yalınlaşma
gerekliliklerinin belirlenmesi ve denetim sisteminin kurulması.
o F-MAX projesinin kalite gerekliliklerinin ve proje ilk fazının eksiksiz devreye alınmasının
sağlanması.
o Yeni kurulan boyahane ve kataforez tesisinin kalite ve yalın üretim gerekliliklerinin devreye
alınması. Laboratuvar kurulumunun sağlanması. %100 PSW oranı ile devreye alınmasının
sağlanması.
o Motor & Aktarma Organları Fabrikası hata önleme ve izlenebilirlik sisteminin devreye alınması
-Motor ve Aktarma Organları Ürün Proses Geliştirme , Proje Devreye Alma ve Yalın Dönüşüm Ekip
Lideri (2018-2019)
Önemli başarılar;
o Ford ile ortak yürütülen Panter, Ecotorq ve Arka Aks projelerinin yeni hat kurulumu ile birlikte
devreye alınması. %100 hata önleme ve hata takip sistemleri ile devreye alınması. Hatalı
ürünlerin sevkini engelleme ve sevkiyat izleme sistemlerinin devreye alınması.
o Ana görevinin yanında Fabrika Yalın Dönüşüm Ekip Liderliği görevini yürüttü. Bilişim Teknolojileri
ve Endüstriyel 4.0 dönüşüm çalışmalarının yönetilmesi. Yalın dönüşüm çalışmaları kapsamında
şirket genelinde yalınlaşma ve süreçlerin yeniden dizayn edilmesi için kurulan ekibe liderlik
edilmesi.
KALİTE & YALIN DÖNÜŞÜM PROJE DENEYİMİ: (TOPLAM 16 YIL)
FORD OTOSAN: 2003-2019
1.İnönü Fabrikası üretim ve destek süreçlerinin süreç haritalarının oluşturulması.(2004)
2.Ford Üretim Kalite gerekliliklerinin fabrikada devreye alınması. Ford kalite denetiminde en yüksek puan
olan 8 puanın alınması. (2004)
3.Kalite dokümantasyon sisteminin kurulması, web tabanlı program devreye alınması. (2005)
4. Servis iadesi malzeme sisteminin iyileştirilmesi. İade ve inceleme oranlarında artış sağlanması. (2007)
5. Yalın üretim sistemi uygulamalarının fabrika ve kilit yan sanayilerinde devreye alınması. Değer Akış
Analizi çalışmalarının yapılması ve iyileştirmelerin sağlanması. (2007-2009)
6. Ford tarafından yeniden oluşturulan Yalın Üretim Sistemi çalışmalarına dahil oldu. İnönü Fabrikasında
tüm süreçlerde gerekliliklerin 2 ay içinde devreye alınmasını sağlayan ekibe liderlik etti. Gerçekleşen
denetimde “En Başarılı Fabrika” ünvanının alınması sağlandı. (2012)
7. Fabrika zaman ve veri yönetimi sisteminin devreye alınması. Toplantıların ve fabrika içi tüm aktivitelerin
takip ve yönetim sisteminin oluşturulması. (2013)
8. Motor& Aktarma Organları hata önleme ve izlenebilirlik/sevkiyatı durdurma sistemlerinin devreye
alınması (2015-2017)
9. Kamyon ve Motor& Aktarma proje devreye alma/imalat mühendisliği gerekliliklerinin devreye alınması.
(2015-2019)
10. Fabrika Yalın Dönüşüm Liderliği, IT ve Endüstri 4.0 çalışmalarına liderlik etti. (2018-2019)
11.Fabrika fasilitasyon (yıkıcı fikirlerin belirlenmesi) çalışmalarına liderlik edildi. (2018-2019)