Tedarik Zinciri Yönetimi; hammadde temininden, üretime ve son müşteriye kadar bir malın veya ürünün ulaşabilmesi için bir değer zincirinde yer alan tedarikçi, üretici, dağıtıcı ve son kullanıcı arasında ürün/malzeme, bilgi ve paranın yönetimidir. Tedarik Zinciri Yönetiminin temel amacı müşteri tatminini artırırken, çevrim zamanının azaltılması ve stokla ilgili maliyetlerinin azaltılmasını sağlamaktır. Tüm amaçlar doğrultusunda tedarik zinciri bütününde haberleşmenin ve bilgi paylaşımının arttırılması gerekmektedir. Bu eğitim, tedarik zincirlerinin yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak isteyen katılımcılar için, tedarik zinciri bakış açısı, tedarik ve dağıtım şebekelerinin tasarımı, talep ve arz planlaması, stok yönetimi ve performans ölçütlerini detaylarıyla aktarmayı amaçlar.
Eğitim İçeriği
- Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?
- Tedarik Zinciri Bileşenleri
- Lojistik ve Değer Zinciri Bileşenleri
- Tedarik Zinciri Tasarımı, Tedarik Zinciri Planlaması ve Veri Akışı
- Depo ve Dağıtım Merkezleri Yönetimi
- Malzeme İhtiyaç Planlama ve Stok Yönetimi
- Taşıma Yöntemleri – Incoterms 2020
- Tedarik Zinciri Maliyeti ve Lojistik Plan
- Dış Kaynak Kullanımı – 3PL & 4PL
- Tedarik Zinciri Risk Yönetimi
- Tedarik Zinciri ve Satınalma Organizasyon Yapısı
- Tedarik Zinciri Performans Yönetimi ve SCOR Modeli
- Tedarik Zinciri Dijital Dönüşümü ve Yeni Gelişmeler
- Tedarikçi Yönetimi ve Stok Yönetimi
Katılımcı Profili
- Tedarik zinciri ve satınalma birimlerinde görev yapan mühendis, uzmanlar, orta ve üst düzey yöneticiler ve diğer bölüm çalışanları
Eğitim Süresi: 2 Gün