21-22 Ekim 2021 tarihlerinde Ford Otosan Eskişehir fabrikasında 8D Problem Çözme Tekniği eğitimlerini online olarak gerçekleştirdik.
EĞİTİMİN AMACI;
- Problem çözme kültürünün kuruluşun her seviyesinde davranış biçimi haline gelmesi
- Kuruluşların verimliliğini düşüren problemlerinin çözülebilmesi
- Problemlerin tekrarının önlenmesi
- Sürekli iyileştirmenin sağlanması
- Müşteri memnuniyetinin artırılması
- Problem Nedir, Ne değildir?
- Problem Çözme Aşamaları
- Problemin Analizi
- Problem Çözme Teknikleri (Beyin Fırtınası, Balık Kılçığı, 5 Niçin vb.)
- Problem Çözme Adımları ve Teknikleri Arasındaki İlişkiler
- 8D Tekniği Adımları
- Uygulama Örnekleri
8D TEKNİĞİ ADIMLARI
- D1 – Hazırlık ve Takımın Kurulması
- D2 – Problemin Tanımlanması
- D3 – Geçici Sınırlandırma Faaliyetleri Geliştirme
- D4 – Kök Neden Analizi Yapılması
- D5 – Nihai Düzeltici Faaliyetlerinin Seçimi ve Doğrulanması
- D6 – Nihai Düzeltici Faaliyetlerinin Uygulanması Ve Onaylanması
- D7 – Problem Tekrarın Önlenmesi
- D8 - Birey ve Takım Katkılarının Takdiri