Programda, kurumlarda kişiler arası ve müşteriler ile kurulabilecek ilişki süre - cindeki duyarlılığı arttıracak yöntemlerin örneklerle pekiştirilerek, sürekliliğinin sağlanması hedeflenmektedir. “İletişim Becerilerini Geliştirme” programı sonunda; katılımcıların hem iş ha - yatlarında, hem de özel hayatlarında kullandıkları iletişim yöntemleri gözden geçirilerek geliştirilmesi, kurumlardaki birimler ve kişiler arası iletişim sürecinin uyum içerisinde gerçekleşmesi hedeflenmektedir.
Eğitim İçeriği
- Herkesin Bir Hikayesi Var / Senin Hikayen Ne?
- Bireysel Farkındalık Nedir? Neden Önemlidir?
- İnsan Doğasını Anlama
- Farkındalık Bilincindeki Gelişim Aşamaları
- Johari Penceleri – Açık , Gizli, Bilinmeyen ve Kör Alanlarım
- Bireysel SWOT Analizim
- Değerlerimin Analizi
- Farklı Bireyleri Algılama / Anlama (Değerler, Bilinç Dışı, Konfor Alanı, Ön Yargı)
- Kendimizi İfade Etmede Davranış Şekillerimiz
- Gölge Yanımız: Ego / Egoyla Nasıl İletişim Kurabiliriz?
- Düşünme Hataları nelerdir? Ben en çok hangilerini kullanıyorum?
- Etkin ve Güçlü İletişimin Tanımı / İletişim Nedir, İlişki Nedir?
- Uzman İletişimcinin Özellikleri
- İletişim Modeli / Tutum, Tavır ve Davranışlar
- Departmanlar ve Kişiler Arası İletişimin Önemi ve İşe Yansıması
- Vücut Dili; Nasıl Okuyoruz, Nasıl Okunuyoruz.
- Vücut Dili; Sizinle İlgili Kurallar, Diğerleriyle İlgili Kurallar
- İletişimde Yansıyan İmajımız
- Davranış Tarzları / Sizin Tarzınız Nedir? – Test
- Farklı Davranış Tarzlarına Yönelik Etkili İletişim İçin Stratejiler
- Etkileme – İkna Modeli, İkna Etmenin Kuralları
- Çatışma Yönetimi; Faydaları, Zararları
- Çatışma Yönetimi Tarzına Göre Taktikler, Kurallar
- Hayat Pozisyonları; Çekingenlik, Saldırganlık ve Atılganlık
Katılımcı Profili
- Tüm ünvan gruplarından katılımcılar katılabilir.
Eğitim Süresi: 2 Gün