Katılımcıların; başarılı, dinleyenlere hitap eden, akıllarda kalan, ikna edici, saygı ve güven uyandıran konuşmalar hazırlamaları ve sunmaları için bilgi ve beceri kazan - dırmaktır. Kendini doğru ifade edebilmek, bildiğini karşı tarafa doğru aktarabiliyor olmak kişinin iş ve özel yaşamındaki en önemli özelliklerinden birisidir. Bu program, katılımcıların, dili doğru ve etkili kullanarak başarılı iletişim kurabilme yeteneklerini geliştirmek, gerginlik ve heyecanın giderilmesi için gerekli ipuçlarını aktarmak, akıcı bir konuşma ile kişiler arası etkili iletişim kurulmasına katkıda bulunmak ve başarı - lı konuşmaların nasıl gerçekleştirileceğine ilişkin tekniklerin iletilmesi amacını taşır. Ayrıca, nefes, ses kontrolü, vurgu ve tonlama, diksiyon ve artikülasyon başlıkları ile dilin doğru kullanılmasına ilişkin bilgileri içerir.
Eğitim İçeriği
- Konuşmanın Önemi / Konuşmacının Tavır ve Tutumu
- Hitabet ile İlgili Yanlışlar (Olumlu Atmosfer Yaratmak / Altın Kurallar
- İyi Bir Konuşmacının Özellikleri (Doğallık-Samimiyet / Liderlik Yeteneği / Bilgi – Deneyim / İzleyiciyi Katma Teknikleri • İyi Bir Konuşmanın Özellikleri (Konuşmada 5N1K Kuralı / Konuşmanın Kısa, Basit ve Empatik Olması / Görsel Malzeme Hazırlığı ve Kullanımı)
- Ses ve Nefes Kontrolü (Sesin Niteliği, Sağlığı ve Etkili Kullanımı / İyi Bir Konuş - ma Sesi Nasıl Elde Edilir? / Doğru Nefes Nedir Nasıl Alınır? Diyafram Nefesi / Sesin Yapısı-Ses Sağlığı-Doğru Ses / Güçlü Konuşma İçin Nefes Egzersizleri
- Beden Dili (Sözlü-Sözsüz Beden Dili Kullanımı / Duruş, Alan Kullanımı, Amaçlı Hareketler / Yüz İfadesi / El-Kol, Bacaklar / Jestler ve Mimikler)
- Ses / Sesin Doğru Kullanılması (Ses Egzersizleri / Vurgu ve Tonlama / Konuş - manın Ritmi, Ulama)
- Diksiyon / Artikülasyon Çalışmaları
- Doğru Türkçe
- Heyecan ve Duygu Kontrolü
- Konuşma İçin Prova Ve Zihinsel Hazırlık
- Zor Dinleyiciler – Zor Sorular
- Etkin ve Güçlü İletişim
- Etkin İletişim Türleri (Yazılı / Sözlü / Sözsüz İletişim)
- Uzman İletişimcinin Özellikleri
- İletişim Modeli
- İletişimde Kritik Başarı Faktörleri
- Sahnede Konuşma
- İmaj Çalışmaları
- İletişimde Bukelamunluk (Şimdi Sahne Senin!)
Katılmcı Profili
- Kurum içi toplantılarda ve/veya müşterilere yönelik olarak sunum yapan/yap - ması planlanan ve topluluk önünde konuşma becerilerini geliştirmek isteyen tüm çalışanlar.
Eğitim Süresi: 2 Gün